Heb je een klacht? Vertel het ons!

Het is belangrijk dat je tevreden bent en blijft over de diensten en medewerkers van GO! voor jeugd. Onze medewerkers zetten zich hier altijd voor in, maar toch kan er iets gebeuren waarover je niet tevreden bent. In dat geval vinden wij het belangrijk dat je je klacht aan ons doorgeeft, zodat er een oplossing gevonden kan worden. Daarnaast helpt het ons om in de toekomst soortgelijke klachten te voorkomen of te verminderen.

Wanneer is iets een klacht?

Als je niet tevreden bent over (een medewerker van) GO! voor jeugd, kun je schriftelijk een klacht indienen. Gebruik hiervoor onderstaand formulier:

*verplichte velden
Of richt je klacht tot:
e-mail: klacht@govoorjeugd.nl
post: Postbus 774, 2400 AT Alphen aan den Rijn

De klachtenprocedure in het kort

  1. Als je een klacht hebt over (een medewerker van) GO! voor jeugd, is de eerste stap om deze klacht met de betreffende medewerker, en eventueel zijn of haar stuurman/stuurvrouw, te bespreken.
  2. Wanneer dit in één gesprek lukt, kan een tweede gesprek worden georganiseerd.
  3. Wanneer ook dit gesprek niet leidt tot het wegnemen van je klacht, kun je een officiële klacht indienen bij een externe klachtencommissie bij één van de moederorganisaties van GO! voor jeugd. De stuurman/stuurvrouw kan je laten weten waar en hoe je dit kunt doen.
  4. Daarnaast is voor iedereen onafhankelijke cliëntondersteuning beschikbaar; dat is het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg.